airborne

2 september 2010 - Mumbai, India

Een emotioneel afscheid hebben we achter de rug. Vlotte overstappen en aangename vluchten. De gevreesde cyclonen waarvoor we door de ons-opwachtende locals gewaarschuwd waren bleven gelukkig uit. In het vliegtuig werd ik op tijd wakker om een memorabele landing mee te maken, waarbij de slums van Mumbai op je af lijken te komen als een zwart-blauw geruiten lappendeken. Met zwart voor de golfplaten-daken en blauw voor de basjen die daar overgespannen worden. Lelijk zicht, maar wel pakkend. Al kon dat ook nog de nasleep zijn van de cocktel emotionel van de dag ervoor natuurlijk.
Eens geland leek de luchthaven van Mumbai wel een speeltuin voor de kids van de dichtsbijgelegen sloppenwijk. Tussen 2 landingsbanen in zaten er 2 kindjes doodleuk wat te spelen alsof dit hun voortuin was. Direct een treinticket gekocht aan de luchthaven, om binnen 2 dagen de trein naar Goa te nemen. Jaja, die trein is supposed to be the experience of India! We will see.

Mumbai is heet, en druk. Om zachtjes aan te beginnen, toch nog een officiele taxi gepakt om totop de goede plaats in dit mierennest zou leiden. Mumbai overvalt je en zuigt je op. Ze rijden hier - naar goede Britse gewoonte - dan wel links, de rest van de structuur van de Britten hebben ze duidelijk niet mee geadopteerd. Chaos, drukte en getoeter alom. Grote vrachtwagens die kleine riksha's de weg afrijden, nonchalante voetgangers die de taxi's de pas afsnijden. Veel lawaai, maar geen kat die zich opwindt.

We werden afgezet in soort apartementenblok, alwaar iemand ons toe riep en iemand anders met ons meestuurde om de deur van Merle te openen. Toekomen bij iemand die er niet is,
beetje awkward toch. Toekomen bij iemand die je niet kent en er bovendien niet is, nog vreemder. Maar al gauw kwam de housekeeper (naam niet verstaan) binnen met een zoontje van 7 (Yohan, -jehaan- klinkt het hier). We kregen heerlijk (niet pikant!) eten voorgeschoteld. Iets later ontmoetten we dan toch de supersympathieke gastvrouw en nu zit ik hier.

De heavy rain is hier als bij wonder na 3 maanden gestopt de dag voor we toekwamen. Geen cyclonen meer dus, geen wind meer, maar stralende hemel, brandende zon en tropische temperaturen!

We'll keep you posted.
Jane

1. mama:
    4 september 2010
    tof
    ma
  2. delphine:
    6 september 2010
    Fijn dat we jullie kunnen volgen en jongskens, het was tof gisteren in Poperingen voor Rachelle maar.. ik miste jullie en ik niet alleen, wel fijn van het sms-ke, liefs